odd.dziwny jest ten swiat!!

Temat: [Mazowsze] Kolej likwiduje dochodowe pociągi
W piątek działacze Centrum Zrównoważonego Transportu protestowali na Dworcu
Gdańskim przeciw poszatkowaniu rozkładu jazdy podmiejskiej linii do
Legionowa. Setki pasażerów, którzy jeździli tą trasą, zostaną na lodzie

Najwięcej połączeń regionalnych w nowym rozkładzie PKP postanowiły
zlikwidować właśnie w kierunku Legionowa. Znikną nawet pociągi kursujące w
godzinach szczytu, które teraz są zatłoczone. Przekonali się o tym działacze
Centrum Zrównoważonego Transportu, którzy wczoraj zorganizowali pikietę w
obronie pociągów na Dworcu Gdańskim. - To jakaś paranoja. Zniknie pociąg z
Warszawy do Ciechanowa, który był wypełniony po brzegi. Korzystało z niego
ok. 240 pasażerów. Nie wiem, czym teraz będą jeździć ci ludzie - denerwuje
się działacz Centrum Wojciech Szymalski. Chodzi o pociąg, który jeszcze przez
tydzień będzie odjeżdżał z Dworca Gdańskiego o godz. 16.41. Potem pasażerowie
będą musieli czekać 40 minut na kolejny skład i jechać w jeszcze większym
tłoku.

Dlaczego kolej likwiduje takie połączenie? - Kasowaliśmy tylko te pociągi,
którymi jeździło niewiele osób - od kilku do 70 pasażerów. Postaramy się
jednak to jeszcze raz sprawdzić i być może na początku lutego, część pociągów
wróci - usłyszeliśmy od Roberta Nowakowskiego z mazowieckiego oddziału PKP.

Kolejarze i samorząd województwa w ostatnich dniach zdecydowali za to, że na
niektórych odcinkach likwidowane pociągi zastąpią autobusy. Będą kursować
m.in. z Ostrołęki do Tłuszcza, z Sierpca do Nasielska, a także z Warszawy do
Sochaczewa i Tłuszcza.

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2428955.html
-------------
MK


Źródło: topranking.pl/1568/mazowsze,kolej,likwiduje,dochodowe,pociagi.php


Temat: [prasa]Aż 150 pociągów zniknie z mazowieckich torów
[cyt][prasa]Aż 150 pociągów zniknie z mazowieckich torów
Krzysztof Śmietana 23-11-2004 , ostatnia aktualizacja 23-11-2004 23:33
Link:http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,2408490.html
Serwis:Gazeta.pl

Kolejarze coraz bardziej dają zarabiać przewoźnikom autobusowym. W połowie
grudnia na Mazowszu zostanie zlikwidowanych aż 150 połączeń regionalnych.
Cięcia poważnie dotkną m.in. mieszkańców Legionowa i Wyszkowa

Takich ograniczeń nie było już dawno. Regionalny oddział PKP wyrzuca z
rozkładu nie tylko pociągi kursujące na peryferiach Mazowsza, ale też wiele
połączeń z Warszawą. Np. w porannym szczycie (od godz. 6 do 8) między
Legionowem a Dworcem Gdańskim zamiast dziewięciu kursów zostaną tylko
cztery. - To będzie tragedia. Już teraz w pociągach jest tłok. Nie wiem, jak
ludzie zmieszczą się w nich, gdy trzeba będzie dłużej czekać - martwi się
Maciej Latawiec z Legionowa, który codziennie dojeżdża do pracy w stolicy.

W sumie z 27 par pociągów (w tę i z powrotem) na tej trasie zostanie tylko
17. Stracą także mieszkańcy dalszych miejscowości położonych wzdłuż linii
Nowego Dworu Mazowieckiego, Nasielska i Ciechanowa.

Ograniczenia w kursach dotkną też linię z Pilawy i Otwocka (tutaj mieszkańcy
stracą trzy pary pociągów), z Sochaczewa (znika ostatni pociąg wyruszający z
Warszawy o godz. 23.36) i z Grodziska (ubędzie kilka połączeń w rannym i
popołudniowym szczycie). Znacznie pogorszy się dojazd z Wyszkowa. Z 12
pociągów (bezpośrednich lub z przesiadką w Tłuszczu) kolej zostawia zaledwie
pięć. Czy odwrócą się od niej ostatni pasażerowie? Większość mieszkańców i
tak wybiera już tańsze i szybsze autobusy. "Dlaczego władze PKP nie starają
się utrzymać pociągów i bardziej zachęcić ludzi, żeby nimi jeździli? Ludzie
nawet nie wiedzą, jakie są ceny biletów miesięcznych, bo nikt ich o tym nie
informuje!" - pisze w liście do "Gazety" Dawid z Wyszkowa.

Co ciekawe, PKP nie likwiduje pociągów, które zazwyczaj wożą powietrze. Tak
jest np. w wagonach odjeżdżających z Małkini do Dworca Wileńskiego o godz.
3.15 lub 3.55 w nocy.

Skąd te wszystkie ograniczenia? Wczoraj szefowie Mazowieckiego Zakładu
Przewozów Regionalnych byli dla nas nieuchwytni. Czasu na wyjaśnienia nie
znalazł też odpowiedzialny za transport regionalny wicemarszałek Mazowsza
Bogusław Kowalski (LPR). A to właśnie samorząd województwa powinien
kontrolować, jak kolej korzysta z jego dotacji na kolej regionalną. Zarząd
województwa podwyższa je z 50 mln zł w tym roku do 85 mln zł w przyszłym


Źródło: topranking.pl/1568/prasa,az,150,pociagow,zniknie,z,mazowieckich.php


Temat: Brak pospiesznych na trasie Wwa-Gdańsk


ja jako mieszkaniec 3miasta sadze, ze byloby logiczniej, aby ex-y
zatrzymywaly sie [jadac z Gdyni] tylko w Sopocie i Gdansku Gl ,
natomiast pospiechy dodatkowo w Oliwie i Wrzeszczu.


Fajnie, tylko że część expresów to faktycznie przemianowane pospieszne.
Zatrzymują się na tych samych stacjach, jadą tak samo długo, albo jeszcze
dłużej, przykład Posejdon: Ciechanów, Mława, Działdowo, Iława, Malbork,
Tczew. Pospieszne dzienne zatrzymywały się jeszcze dodatkowo tylko w
Prabutach i niektóre w Nasielsku.


Fakt, ze w wypadku kwalifikowanych odjezdzajacych wczesnie
rano i przyj. poznym wieczorem moglby byc problem z komunikacja - ale
przydaloby sie dograc wtedy kursy SKM do rozkladu tychze poc.


kwalifikowanych...

Takie pociągi moim zdaniem powinny na pewno zatrzymywać się we Wrzeszczu i
Oliwie. W końcu po coś funkcjonują te stacje i komuś mają  służyć. Gdyby tak
zrobić, to w ciągu dnia żaden pociąg do Warszawy nie zatrzymywałby się na
tych stacjach, i to już są "akademickie" dyskusje, ale powodowałoby to w
pewnym stopniu zwiększenie tłoku przy wsiadaniu do pociągu w Gdańsku,
większe kolejki przed kasami, większy tłok w środkach komunikacji miejskiej
w stronę dworca itp. Tylko się nie śmiejcie, że to żaden, albo niewielki
argument i że to w żaden sposób nie zmieni sytuacji. Może to doprowadzić do
przedziwnych efektów - zmniejszy się sprzedaż biletów we Wrzeszczu, to
zlikwidują jedną kasę i podróżni będą zmuszeni kupować wspólnie z tymi co
jadą SMK, zwolnią kolejną osobę i tak dalej i tak dalej. Zakładając tylko że
do każdego exa wsiada 20 osób we Wrzeszczu, mamy w skali dnia na trasie do
Warszawy kilkanaście pociągów i około 300 osób (może i przesadzam). Ale
myślę, że w niektóre dni może ich być dużo więcej. Dodajmy do tego ine exy -
np. do Poznania itd. i już wyjdzie na każdej stacji ładna grupa.

Może zrobimy głosowanie?
Jestem zdecydowanie za postojami exów i IC we Wrzeszczu i Oliwie, poza
przelotowymi (np. Wwa-Hel).

Podrowienia
Piotr


Źródło: topranking.pl/1572/brak,pospiesznych,na,trasie,wwa,gdansk.php


Temat: [cyt]Kolej likwiduje dochodowe pociągi
[pr][cyt]Kolej likwiduje dochodowe pociągi
śmik 04-12-2004 , ostatnia aktualizacja 04-12-2004 00:36
Link:http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,2428955.html
Link do Fotki:http://bi.gazeta.pl//im/2427/z2427886G.jpg
Serwis: gazeta.pl

W piątek działacze Centrum Zrównoważonego Transportu protestowali na Dworcu
Gdańskim przeciw poszatkowaniu rozkładu jazdy podmiejskiej linii do
Legionowa. Setki pasażerów, którzy jeździli tą trasą, zostaną na lodzie

Najwięcej połączeń regionalnych w nowym rozkładzie PKP postanowiły
zlikwidować właśnie w kierunku Legionowa. Znikną nawet pociągi kursujące w
godzinach szczytu, które teraz są zatłoczone. Przekonali się o tym działacze
Centrum Zrównoważonego Transportu, którzy wczoraj zorganizowali pikietę w
obronie pociągów na Dworcu Gdańskim. - To jakaś paranoja. Zniknie pociąg z
Warszawy do Ciechanowa, który był wypełniony po brzegi. Korzystało z niego
ok. 240 pasażerów. Nie wiem, czym teraz będą jeździć ci ludzie - denerwuje
się działacz Centrum Wojciech Szymalski. Chodzi o pociąg, który jeszcze przez
tydzień będzie odjeżdżał z Dworca Gdańskiego o godz. 16.41. Potem pasażerowie
będą musieli czekać 40 minut na kolejny skład i jechać w jeszcze większym
tłoku.

Dlaczego kolej likwiduje takie połączenie? - Kasowaliśmy tylko te pociągi,
którymi jeździło niewiele osób - od kilku do 70 pasażerów. Postaramy się
jednak to jeszcze raz sprawdzić i być może na początku lutego, część pociągów
wróci - usłyszeliśmy od Roberta Nowakowskiego z mazowieckiego oddziału PKP.

Kolejarze i samorząd województwa w ostatnich dniach zdecydowali za to, że na
niektórych odcinkach likwidowane pociągi zastąpią autobusy. Będą kursować
m.in. z Ostrołęki do Tłuszcza, z Sierpca do Nasielska, a także z Warszawy do
Sochaczewa i Tłuszcza.


Źródło: topranking.pl/1576/cyt,kolej,likwiduje,dochodowe,pociagi.php


Temat: demonstracja przeciw likwidacjom
DOŚĆ DESTRUKCJI KOLEI NA MAZOWSZU!
Nowy rozkład jazdy (od 12 XII) przewiduje likwidację, bądź skrócenie 149
pociągów z ponad
600 kursujących po Mazowszu(1)  - a więc najwięcej w kraju. Wbrew deklaracjom
likwidowane
są nie tylko kursy na lokalnych liniach, czy o niskiej frekwencji, ale także te
na głównych
liniach, w czasie szczytu. Dzieje się tak, pomimo, że Mazowsze jest jednym z
niewielu
województw, które zapłaciły w b.r. dotację na kolej w pełnej wysokości, na
przyszły rok
planuje jej zwiększenie z 49 do 80 mln, przeznaczyło ogromną sumę 200 mln na
nowy tabor,
a marszałek Kowalski i prezes Przewozów Regionalnych Dettlaff chwalą się na
konferencjach wzorcową współpracą i wysyłają sobie pisma z podziękowaniami.
Skoro jest
tak dobrze, to dlaczego jest coraz mniej pociągów?

Zmiany w porówaniu do poprzedniego rozkładu (tylko poc.osobowe, dni robocze):
- Warszawa – Legionowo: redukcja z 27 pociągów do 17, pomiędzy 16.13, a 17.20
nie ma żadnego
pociągu (były 2).
- Ciechanów - Warszawa: redukcja z  17 pociągów do 10 (pomiędzy 9.40 i 14.51
nie ma żadnego
pociągu).
- Warszawa - Skierniewice: redukcja z 24 do 15 pociągów (utrata dojazdu na 7.00
i 9.00)
- Warszawa – Żyrardów: redukcja z 29 do 24 pociągów
- Tłuszcz – Wyszków: redukcja z 12 pociągów do 6 (pierwszy po12.00- brak
dojazdu do pracy i szkoły w
Wyszkowie od strony Tłuszcza!)
- Płock – Kutno (połączenie z Łodzią!) –redukcja z 6 do 3 par pociągów
- Zawieszenia przewozów: Radom - Tomaszów- Mazowiecki (połączenie z Łodzią, w
tym roku
zakończono modernizację i podniesiono prędkość do 100 km/h), Nasielsk – Lipno
(nie podjęto propozycji
woj. kujawsko-pomorskiego wydłużenia ich kursów z Lipna do Sierpca, brak
konkretów w sprawie
obiecanych szynobusów), Łuków-Pilawa.

Urząd marszałkowski absolutnie nie radzi sobie z ustawowym obowiązkiem
organizowania
regionalnej komunikacji kolejowej. Mimo coraz większych dopłat nie potrafi
wyegzekwować
od kolei nie tylko poprawy oferty, ale chociaż jej utrzymania. Personalnie
odpowiadają za to
marszałek Adam Struzik (PSL) i wicemarszałek Bogusław Kowalski (LPR)

Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych i Centrum Zrownowazonego Transportu
organizuja w związku z tym cykl
demonstracji. Pierwsza z nich odbędzie się 3.12 (piątek) o godzinie 16.20 na
Dworcu
Gdańskim, gdzie obejrzymy odjazd dwóch likwidowanych, rentownych pociągów
(frekwencja rzędu 100 i 350 osób).

www.fz.eco.pl    www.fz.eco.pl/czt   www.fz.eco.pl/rzecznik

1) porównując do rozkładu sprzed roku, a więc licząc także kursy skasowane w
trakcie roku


Źródło: topranking.pl/1569/demonstracja,przeciw,likwidacjom.php